Tuesday, June 2, 2015

Review puisi oyeay? Langit Yang Diam



puisi? oyea?




Langit Yang Diam merupakan kumpulan puisi remaja yang nukil oleh kawan se-progasi aku. Aku tahu tau dia rajin tulis-tulis puisi tapi tak tahu pula sampai dia mampu menghasilkan sebuah buku! *Tepuk tangan lapan kali* Tahniah rozlin sebab dah ada buku sendiri. Masa aku lepak dengan dia, dia cakap yang tu puisi-puisi yang dia tulis sejak sekolah lagi. Fuhhh! Daebak!.

'Oh Tuhan peluk aku dari bersendirian' 


Buku nipis ni ada empat sub-tema dan 76 muka surat- terbitan ITMB ( Institut Terjemahan & Buku Malaysia. so siapa-siapa suka layan puisi boleh la korang dapatkan dekat mana-mana kedai buku. Aku beli dari tuan dia, masa panas-panas lagi!.  aha.

Ada dua sebab kenapa aku beli Langit Yang Diam ni : 

  1. Sebab aku nak support kawan. Yup. Tulis puisi ni bakat yang tak semua orang ada. so selagi aku mampu, suppport je ah. Kawan yang boleh dikatakan sama-sama susah senang masa buat delegasi kemanusiaan . U-gais boleh baca : entry ni . Aku kenal dia pun masa jaga booth untuk dapatkan dana.  
  2. Sebab dalam banyak-banyak puisi dia, terselit kenangan di Sway pakav!  Mabeles en? :')






sesape yang baru berjinak nak baca puisi mcm aku ni- boleh ah try LYD ni. okay? 

(peace)



No comments:

Post a Comment

Thank you!

Trip He's just not that into you