Sunday, March 10, 2013

Kuliah : Seerti-seia dan sekata


Semester dua sudahpun berlalu hampir satu bulan. Apa? Baru satu bulan? Pheww.Aku dah rasa macam 1 sa puluh ratus tahun kot. Dan kali ini sukacita untuk memaklumkan pada korang semua yang kelas-kelas sem dua ini adalah yang terbaekkk!!

Kenapa? Kejap.Kejap.Tarik Nafas dulu.
Dah tarik,hembus.
Tarik lagi,hembus.

Bagus adik adik ku Insya-Allah Boleh ;)

Jawapannya seperti berikut :


  1. Sem dua aku ambik 20 jam kredit termasuk hafazan.Pheww.Menggelegak otak.Tipu.ni namanya tak tahan dugaan dan cobaan hidup.
  2. Kuliah sem dua lebih awesome dari kuliah sem satu.Ke 'awesome'man kerana subjek tu aku minat walaupun tak semua.Menipu sangat kalau aku cakap aku suka semua.Menipu kuat.kahkah :p
          Antara subjek yang aku suka dan minat :p :


         - Teori Kaunseling Perbandingan.
         - Pengantar Syariah
         - Akhlak wa tasawwuf
         - Madkhal ila falsafah
         - Bahasa Arab
         - writting English
         - Hubungan etnik 
          * Hafazan juzuk 29 

   #  ini namanya aku tgh mindsetting *positif la konon* Kita sebagai pelajar tidak elok ya 
      untuk menganak tirikan mana-mana subjek, kita ya seharusnya ya perlu adil dan saksama ya
      dalam mendalami ilmu ya. *Pengguna perkataan 'Ya' Mungkin ada titik.Mungkin juga tiada titik.
      Makna kata ,aku memang ambik subjek subjek ini dan aku akan meminati dan mencintai
      mereka.Fullstop.
    *Otak sedang beratik * Positif  positif : subjek subjek  itu semua kacang ja. I can do it yawww. :p
     * Ini semua dunia.Ini semua dunia*    Hentak hentak kaki. sobbss sobss.

  3. Lecturer paling hot and spice? 

--- > Dr.Anuar ( P.Syariah ) Sinis dan penuh dengan keperlian.kahkah.kena je sedas dua.

Situasi 1:

Dr.Anuar : Sebagai seorang muslim,antara solat isyak nak ke solat subuh itu, 
                kita sepatutnya penuhkan dengan solat apa lagi ?  

Satu dewan ,part lelaki : Solat sunat istikharahh ustazzz... ( sambil gelak-gelak)
Dr.Anuar :  Ini memang desperate ya.Hmm Bagus bagus.

Kahkah ;p ( Aku ja yang boleh gelak sebab aku  ada masa kejadian.)

Situasi 2 :

Dr.Anuar : Apa maksud komprehensif ( masdar ) ? 

Satu dewan : Syumulllllllll.. ( sumber )

Dr.Anuar : Apa maksud syumul pula? ( sumber )

Satu dewan : Komprehensiff ( masdar ) ustazzzz.hahaha.


Sama juga dengan soalan ustaz berkaitan  " masdar ". benda -benda macam ni sekurangkurangnya menghilangkan rasa kebosanang dan keboringangg.hahaha

Lecturer lain pun style jugak. prof Kamil,dr.yusmini,ustaz manawi,prof zarina,Mrs Uma, ustaz lutfi Amir,,. pokoknya sem dua ni walaupun sedikit berat ,tapi memandangkan aku menyukai.Insya-Allah aku akan lebh bersemangat.Haaa.Harap-harap bersemangat secara stiqamah la yek.

K lah.Aku dah penat nak tulis banyak-banyak.Semoga sem dua ni sem yang mampu memberikan kejayaan yang luar biasa buat aku dan kawan-kawan sejabatan dan kawan yang berada di sana.haha.



No comments:

Post a Comment

Thank you!

Review Novel : Juita, Satu dalam Sejuta

Review Novel: Juita, Satu dalam Sejuta. Penulis: Kamalia Penerbitan: Jemari Seni M/s: 532 Genre: Malay Fiction Harga: RM 27.00 ...