Posts

Showing posts from August, 2011

For Ramadhan 16 [ BERPAGI- PAGIAN ]

Assalamualaikum  !

"Di antaranya hadis riwayat Abu Dzar bahawa Nabi s.a.w. bersabda maksudnya:
Setiap orang menjelang pagi, berdasarkan tulang temulang sendi memerlukan
sedekah. Tiap-tiap tasbih itu sedekah, tiap-tiap tahmid sedekah, tiap-tiap
tahlil adalah sedekah dan tiap-tiap takbir adalah sedekah. Menyeru makruf
adalah sedekah, mencegah mungkar adalah sedekah. Semuanya itu sama nilainya dengan dua rakaat solat Dhuha."



Alhamdulillah , sbb hari ni aku masih boleh bernafas * nikmat yg jarang disedari oleh segelintir manusia.dan meneruskan ibadah puasa utk hari yg ke 20. harap2 readers pun same yea. so hari ni aku nak share sedikit manfaat, Insya-Allah tentang nikmat solat sunat Dhuha. mungkin ramai yg dah tau.dan mungkin  ramai jugak yg tak tahu. *termasuk lah aku.
ilmu yg kita dpt seelok-eloknya kita kena kongsi kan? sbb bila kite share ilmu , ilmu itu akan bertambah. tak percaya try okeyh. kita toksah bangga dgn ilmu yg kita ada sbb ilmu itu nur .nur itu cahaya yg pada hakik…