Tuesday, July 12, 2011

cara cara membuat coleslaw

Assalamualaikum ! 


hari ni ye adekadek sekalian . 
kita nak mencuba satu resepi 
yg dinamakan coleslaw. yummy yummy . 
haha .
sbnrnye aku tak minat sgt tapi 
saje je lah nak share ilmu yg baru tat sat aku dpt . 
haha 


Bahan-bahannya seperti berikut :




  1. kobis
  2. lobak merah 
  3. gula
  4. garam
  5. mayonis
  6. cuka
  7. susu tepung 
   




* no 7 & 8 kalau tak mau bubuh pon tak pa . tak jejas pun.


pastu :


potong lobak merah dan kobis  , hiris ke racik ke ikut suke hati anda lah , 
yg mana anda selesa.pastu gaulgaul hingga sebati 


ambil mangkuk lain , masukkan mayonis ikut anggaran masingmasing la, pastu masukkan gula dan garam secukup rasa dan gaulgaul hingga sebati .


then , campurkan hirisan lobak merah dan kobis tu bersama mayonis tersebut.


pastu , rasalah .makan lah dengan roti atau apeape g sesuai dgn tekak korang okeyh .


selamat mencuba =)

No comments:

Post a Comment

Thank you!